وبلاگ مقالات

بیت کوین را هولد کنیم یا ترید؟ کدام استراتژی‌ معاملاتی مناسب‌تر است؟

هولد بیت کوین

‌آیا هولد کردن بیت کوین جذاب تر از معامله آن است؟

امروزه بسیاری از افراد به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رو آوردهو بیت کوین را هولد می‌کنند؟ بیت کوین یکی از این ارزهای دیجیتال می­باشد. یکی از دلایل محبوبیت بیت کوین، ریسک کم در سرمایه گذاری است. خرید و فروش بیت کوین نیازمند اندک اطلاعاتی در این زمینه است. بسیاری از افراد ارز دیجیتال را تهیه کرده و به دلیل کمبود اطلاعات برای معامله آن نگه میدارند. به کسایی که اقدام به نگهداری دارایی خود می­‌کنند، هولدر می­‌گویند.

ریشه کلمه هودل: ریشه کلمه هولد یا هودل به یکی از کاربران شبکه بیت کوین برمی­‌گردد. او کلمه hold را به اشتباه hodl نوشت و این به اصطلاحی در این حوزه تبدیل شد.

چه زمانی رویکرد هولد کردن سازنده است؟

این رویکرد زمانی کاربرد دارد که تبحر کافی در انجام معامله را نداشته و برای جلوگیری از ضرر، دارایی خود را نگه می‌­دارید. از سوی دیگر گاه می‌­خواهید در کوتاه مدت بدون توجه به نوسان قیمت، دارایی خود را دیگر معامله نکنید. گاها سرمایه گذاران حرفه ای به دنبال سودهای کلان هستند از این رو تا رسیدن بیت کوین به قیمت مشخص صبر کرده و سپس معامله را انجام می‌هند. در این مدت نیز تا رسیدن به قیمت دلخواه فقط نظاره گر هستند. نوسانات قیمت بیت کوین در دوره­‌های مختلف متفاوت بوده است. بین سال­های 2011 و 2013 قیمت بیت کوین رشد داشته و بعد از آن افت کرده است. گاه با نگهداری ارز دیجیتال از نوسانات بازار در امان می‌­مانید. البته در این میان باید نسبت به تغییر قیمت­‌ها آگاه بوده و محدوده ای برای خرید و فروش دارایی در نظر بگیرید.

هنگامی که تصمیم به نگهداری دارایی خود می­گیرید داشتن کیف پول امن ضروری است. برخی از کیف پول­های سخت افزاری مانند ترزور و لجر از نوع آفلاین بوده و برای اینکار مناسب هستند. اگر تصمیم به هولد کردن دارید، می­توانید همزمان با نگهداری آن تا رسیدن به قیمت مناسب با وثیقه کردن آن تسهیلات دریافت کنید. شما همچنین می‌توانید در مقاله “هنگام ریزش قیمت ارز دیجیتال خود را هولد کنیم یا بفروشیم؟” بیشتر در این باره مطالعه فرمایید.

 

چرا تریدرهای تمام وقت هولد کردن دوست ندارند؟

از سوی دیگر تریدرها علاقه ای به نگهداری سرمایه خود ندارند. آن­ها تبحر لازم را داشته و وقتی ارز در قیمت کم ثبت می­‌گردد، خرید خود را انجام می­‌دهند. در نهایت با استفاده از تجربه خود در زمان مناسب ارز را فروخته و سود خوبی بدست می­‌آورند. ترید کردن ارزها به مانند شغلی تمام وقت است، به گونه ای که باید از جزئیات بازار اطلاع داشت و از ابزارهای تکنیکال بهره برد.

تفاوت این دو دسته در این است که هولدرها تعداد زیادی ارز دیجیتال را در بازه مشخصی خریداری کرده و با هولد کردن ان به دنبال سود چند برابری هستند. نگه داشتن این مقدار سرمایه در ثبات ارزش آن نیز  نقش دارد. نگهدارندگان سهام، سود خود را در بلند مدت کسب می‌­کنند. در مقابل تریدرها با انجام معامله، سود خود را در کوتاه مدت بدست می­‌آورند.

تصمیم به اینکه در کدام دسته جای گیرید به ریسک پذیری و دانش شما بستگی دارد. البته هر کدام از آن­ها مزایا و معایب خویش را دارد. انجام هر کدام از آن­ها باید در اصول و چارچوب خودش انجام شود. همیشه نگهداری ارزها راه حل مناسبی نیست؛ چرا که ممکن است افت قیمت همچنان ادامه داشته باشد.

مزایای هولد کردن ارزها

یکی از مزایای نگهداری بیت کوین، فروش آن در قیمت بالا و بدست اوردن سود حداکثری است. از دیگر مزایا آن می­‌توان به کاهش استرس نوسان قیمت لحظه ای اشاره کرد. دیگر سود و ضرر لحظه ای حائز اهمیت نبوده و در این میان می­‌توان بوسیله آن­ها تسهیلات دریافت کرد.

این رویکرد برای کسانی که آشنایی کاملی با قیمت و نواسات ندارند مناسب است؛ چرا که حباب قیمت را تشخیص نداده و خرید و فروش در زمان نامناسب تنها با ضرر همراه است. اگرچه این کار نوعی سرمایه گذاری بلند مدت به حساب می‌­آید اما نباید نسبت به قیمت­‌ها بی تفاوت بود. البته چک کردن قیمت­‌ها به اندازه ترید هر روزه واجب نیست.

 

چه ارزهایی برای هولد کردن مناسب هستند؟

چه ارزهایی برای هولد کردن مناسب هستند؟

نه تنها بیت کوین بلکه دیگر ارزها را می­‌توان هولد کرد. از جمله این ارزها عبارتند از: بیت کوین، اتریوم، شیبا اینو، کاردانو، لایت کوین و دوج کوین

 

متنوع بودن سبد سهام به چه معناست؟

متنوع بودن سبد سهام به چه معناست؟

هولدرها باید متنوع سازی سبد سهام خود را نیز در نظر بگیرند. گاه همزمان با نگهداری یک رمز ارز، می­‌توان ارز دیجیتال دیگری را نیز معامله کرد. در چنین شرایطی اگر یک ارز ضرر کند، با معامله دیگر می­‌توان ضرر را جبران و یا بر دارایی افزود.

چند نکته برای هولدرها

اگر در زمان هولد کردن خواهان دریافت خدمات و تسهیلاتی هستید، هرگز تمامی دارایی خود را به طور کامل نفروشید.

در زمان کاهش قیمت می­‌توانید به دارایی خود اضافه کنید. البته پیش از این کار، بهتر است اینده ارز دیجیتال مورد نظر را نیز در نظر بگیرید.

در زمانی که قصد خرید و فروش دارایی خود را ندارید، نگهداری آن در کیف پول افلاین خالی از لطف نیست. گرچه احتمال هک کیف پول انلاین کم بوده؛ ولی نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول آنلاین عاقلانه نیست.

 

چ تله هایی هولدرهای مبتدی را تهدید میکند؟

چه تله‌هایی هولدرهای مبتدی را تهدید می­‌کند؟

یکی از تله­‌هایی که افراد مبتدی در آن می­‌افتند، خرید در قیمت بالاست. خرید در قیمت بالا مسیر هولد کردن را دشوار می­کند، چرا که راه طولانی تر شده و استرس بیشتری را نیز به همراه دارد.

تله دیگر عدم سیو سود می‌­باشد. هولدرها باید به محض دریافت سود آن را خارج کرده و سرمایه اصلی خود را هولد کنند. درضمن در زمان هولد کردن نیز باید برنامه ای برای خروج از بازار یا افزایش دارایی خود داشته باشید.

 

موانع تریدر ها کدام است

 

چه تله‌هایی تریدرهای مبتدی را تهدید می­‌کند؟

انجام معامله بدون مهارت­های تحلیلی یکی از این تله­‌هاست. هرگز نباید بدون تحلیل بازار برای خرید یا فروش اقدام کرد.  دانستن این نکته که چه زمانی برای سیو سود و فروش سهام مناسب است، سود کردن را به همراه دارد. اما اگر زودتر از موعد سیو سود انجام شود و یا قبل از پامپ قیمت ورود انجام نگیرد، تنها ضرر است.

درضمن در ابتدای کار نباید بسیار ریسک پذیر بود. به طور مثال تمام سرمایه را نباید در یک رمز ارز خاص سرمایه گذاری کرد. اهمیت تنوع سهام در مطالب پیشین نیز مطرح شده است.

چگونه با ارزهای هولد شده تسهیلات دریافت کنیم؟

یکی از کاربردهای دارایی­های راکد، دریافت اعتبار و تسهیلات است. با هولد کردن دارایی­ها در طولانی مدت می­توان سود خوبی کسب کرد؛ اما در این میان نمی­توان چیزی بدست آورد. در سامانه اعتبار شهر با داشتن ارزهای دیجیتال امکان دریافت تسهیلات و اعتبارات وجود دارد.

ارزهای دیجیتال مشخص شده در سامانه اعتبار شهر را می­‌توان وثیقه کرده و اعتبار دریافت کرد. در چنین شرایطی دارایی راکد شما به دارایی مولد تبدیل می­‌شود.

برای دریافت تسهیلات در این سامانه ابتدا باید مراحل ثبت نام را کامل کنید. در مراحل بعدی دارایی را وثیقه کرده و اعتبار سنجی وثیقه شما انجام می‌­شود. بر اساس ارزش وثیقه اعتبار تعیین می­‌گردد.  با توجه به اعتبار، تسهیلات ریالی و دلاری را از تامین کنندگان دریافت می­‌کنید. در ضمن با همین سرمایه‌­های راکد که اکنون تبدیل به اعتبار شده اند؛ می‌­توانید برای خرید اقساطی نیز اقدام کنید. اطلاعات بیشتر و فروشگاه­‌های طرف قرارداد روی سایت وجود دارد.

برای در امان ماندن از ضررهای کلان بهتر است ابتدا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. با داشتن توانایی تحلیل، با هولد کردن سرمایه خود در طولانی مدت، سود کلانی را بدست می­‌آورید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *