وبلاگ مقالات

کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس (bing x) + آموزش

تا به حال به انجام معامله در دنیای ارز دیجیتال فکر کرده اید؟ آیا تجربه کافی در ترید کردن دارید؟ ارزها و ارزش آن‌ها را می‌شناسید؟ چگونگی تنظیم سبد دارایی خود را می‌دانید؟ اگر این موضوع را نمی‌دانید هم مشکلی نیست چرا که با کپی تریدینگ در صرافی های مختلف بسیاری از مشکلات شما بر طرف خواهد شد.

اگر تا کنون به معامله در دنیای ارز دیجیتال فکر کرده اید، این سوال‌ها برای شما پیش آمده است. معامله با رمرزارزها دیگر کار دشواری نیست و  با کپی تردینگ، بدون دانش قبلی می‌توانید معامله کنید. پلتفرم‌های متفاوتی برای اینکار وجود دارند؛ یکی از آن‌ها بینگ ایکس است. یکی از مزیت‌های بینگ ایکس این است که فرصت کپی تریدینگ را برای ایرانیان فراهم کرده است. در ادامه مقاله نحوه معامله و نکات مربوط به این صرافی را بیان خواهم کرد.

کپی تریدینگ چیست؟

انجام معامله در بازار ارز دیجیتال نیازمند دانش قبلی است. برای جلوگیری از ضرر و کسب سود، کپی تریدینگ بهترین راه حل است؛ پلتفرم‌های گوناگونی نیز برای اینکار وجود دارند. در واقع با کپی تریدینگ در صرافی معامله‌های تریدر عینا در حساب شما کپی می‌شود. با اینکار از تجربه تریدر استفاده کرده و سود کرده اید. اما باید بدانید که انتخاب معامله گر مهم ترین بخش است. برخی از معیارها برای انتخاب تریدر عبارتند از: داشتن ریسک معاملاتی کم، فالوور بالا، تعداد معاملات باز و بسته و ….

کپی تردینگ مزیت‌های خود را نیز دارد. به کمک تریدرهای با تجربه می‎توان در کنار سبک سود، تجربه نیز بدست آورد. در کنار سوداوری باید بدانید که همواره متکی بودن به تریدر برای معاملات آینده خوب نیست؛ چرا که دیگر خود به تحلیل بازار و قیمت‌ها نمی‌پردازید. شما با انتخاب تریدرهای متفاوت نیز می‌توانید ریسک ضرر را کاهش دهید و همزمان روی چند ارز به صورت همزمان سرمایه گذاری کنید.

بینگ ایکس چیست؟ توضیح کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس چیست و چه کارهایی انجام می‌دهد؟

بینگ ایکس یکی از صرافی‌هایی است که بدون احراز هویت امکان فعالیت در آن را دارید. ابتدا برای انجام کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس باید حساب کاربری خود را تشکیل دهید. پس از تشکیل حساب کاربری، کپی تریدینگ را انتخاب کنید. کپی تریدینگ در دو بخش امکان پذیر است که عبارتند از: اسپات گرید تریدر و فیوچرز ترید.

پیش از هر چیز برای انجام کپی تریدینگ باید معامله گر خود را انتخاب کنید؛ با انتخاب هر یک از بخش‌هایی که گفته شد تعدادی تریدر برای شما به نمایش در می‌آید. ترتیب چینش تریدرها بر اساس کسب سود است. آن‌هایی که سود بیشتری کسب کرده اند در ابتدای لیست قرار می‌گیرند. درضمن گزینه‌هایی برای سرچ با فیلتر وجود دارد.

پس از انتخاب تریدر با بررسی پروفایل و معاملاتی که به اشتراک گذاشته است، پتانسیل او را برای کپی معاملاتش برای خود، بررسی می‌کنید. معاملات در بخش share trading account به نمایش  در می‌آید. معاملات تریدرها در سه بخش BingX Standard Futeures، BingX Perpetual Futeures و BingX Spot Grid جای می‌گیرند.  با انتخاب بینگ ایکس استاندارد و پرپچوال، پنجره ای برا شما باز می‌شودکه عبارتند از: trading data، current position، trade history، copiers.

trading data: در این قسمت مجموع عملکرد تریدر مشخص می‌گردد. با تحلیل و بررسی نمودار می‌توانید عملکرد تریدر را ارزیابی کنید.

current position: با انتخاب این گزینه پوزیشن‌های باز تریدر قابل مشاهده است.

trade history: در این قسمت سابقه معامله‌های پیشین همراه با مقدار سود و ضرر برای شما به نمایش درمی‌آید.

در نهایت با کلیک روی copy trading، تریدر خود را انتخاب کرده اید.

مزیت صرافی بینگ ایکس نسبت به دیگر صرافی‌ها

دو نوع کپی ترید این صرافی یعنی استاندارد و حرفه ای هر کدام ویژگی‌های خود را دارند. در نوع استاندارد، شما حداکثر مقدار سود و ضرر را تعیین می‌کنید؛ اما در نوع حرفه ای این امکان برای شما وجود ندارد و باید در انتخاب تریدر خود دقت لازم را به خرج دهید.

این صرافی اپلیکیشن موبایل نیز دارد که به کمک آن می‌توانید واریز و برداشت وجه را انجام دهید. انجام معاملات spot و futures  نیز امکان پذیر است. با این برنامه بدون تغییر آی پی می‌توانید سرمایه خود را مدیریت کنید.

در صورتی که خود خواهان انجام معامله باشید؛ با اتصال حساب خود به تریدینگ ویو می‌توانید تحلیل را انجام داده و معامله را انجام دهید.

مزیت کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس

مراحل انجام کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس

اکنون که تریدر خود را انتخاب کرده اید باید برای شروع کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس اقداماتی را انجام دهید. با کلیک روی کپی تریدینگ دو قسمت margin type  و margin را می‌بینید. در قسمت مارجین تایپ نوع ارز و در قسمت مارجین حداقل سرمایه خود را وارد می‌کنید.

لازم است بدانید حداقل سرمایه‌ای، برای اینکار در نظر گرفته شده است. این مقدار 10 دلار بوده و پیش از هر چیز باید حساب خود را شارژ کنید.

یکی از مزیت‌های این صرافی تعیین میزان سود و ضرر است. در این صرافی با مشخص کردن حد سود و ضرر به میزان دلخواه، حتی اگر تریدر به معله ادامه دهد، معامله برای شما متوقف می‌شود. این حد سود و ضرر را باید در قسمت TP  و SL وارد کنید.

علاوه بر این امکانات دو قابلیت دیگر در قسمت تنظیمات پیشرفته وجود دارد.  Daily Copy Trading Amount و Max Open Position Principal از جمله این قابلیت‌ها است.

Daily Copy Trading Amount: در این بخش تعداد پوزیشن‌های باز وجود دارد و در صورتی که به عدد دلخواه شما برسد، سفارش جدیدی ثبت نمی‌گردد.

Max Open Position Principal: در این قسمت حداکثر مقدار موجودی را خود تعیین می‌کنید و در صورتی که مجموع موجودی به این عدد برسد، ثبت سفارش متوقف می‌شود.

مراحل فوق برای BingX Standard Futeures و BingX Perpetual Futeures صادق است و برای انجام کپی تریدینگ می‌توانید از آن بهره ببرید.

مراحل کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس

 

برای آشنایی با آشنایی با “dex aggregator نوعی صرافی غیر متمرکز” کلیک کنید

 

انجام کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس برای معاملات اسپات گرید

برای شروع کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس مانند بخش قبل وارد share trading accounts شده و spot grid را انتخاب کنید. سپس با انتخاب گرید، جفت ارزهای معاملاتی معامله گر را می‌بینید. ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی کپی تریدینگ کلیک کنید.

در وهله بعد باید میزان سرمایه دلخواه را برای سرمایه گذاری تعیین کنید. این مبلغ از حساب fund account  کم می‌شود؛ پیش از شروع کپی تریدینگ باید حساب خود را شارژ کنید. آپشن دیگری که در این صفحه وجود دارد، Copy Trader to Close Grid Position است. به کمک این قابلیت اگر معامله گر از معامله ای صرفه نظر کند و از آن خارج شود، سفارش فروش برای شما هم ثبت می‌شود. در نهایت با انجام این تنظیمات کپی تریدینگ آغاز می‌گردد.

معیارهای انتخاب تریدر در صرافی بینگ ایکس

معیارهای انتخاب تریدر در بینگ ایکس

هنگامی که پروفایل تریدر را باز می‌کنید، اطلاعاتی را به شما نشان می‌دهد. با بررسی این معیارها می‌توانید این توانایی شخص را بررسی کرده و تصمیم بگیرید آیا می‌توان به او اعتماد کرد تا از روی دستش کپی تریدینگ در صرافی را انجام دهیم؟ برخی از این معیارها به شرح زیر است:

  • Last 30D RIO: میزان سود دهی 30 روز آخر
  • Cumulative earnings: درامد انباشته، به روز رسانی هر 30 دقیقه
  • Account assets: دارایی حساب، به روز رسانی هر 15دقیقه
  • Followers profit: سود فالوورها
  • Follower: دنبال کننده‌ها
  • Risk: امتیاز ریسک بین 1 تا 9
  • Win ratio: سود برد که با فرمول سود خالص تقسیم بر تعداد سفارش‌ها بدست می‌آید.
  • Total transaction: همه ی معاملات
  • of winning trade: تعداد معاملات برنده
  • of lossing trade: تعداد معاملات همزاه با زیان
  • Averagr profit: میانگین سود
  • Average losses: میانگین زیان
  • Average holding time: میانگین زمان نگهداری و باز بودن معاملات
  • Trading frequency: فرکانس معاملات غالبا به صورت هفتگی
  • Trade days: روزهای انجام معامله
  • Weekly profit: سود هفتگی
  • Risk assessment: ارزیابی ریسک
  • favorite: بازارها و معامله‌های مورد علاقه تریدر

کارمزد صرافی بینگ ایکس

یکی از نقاط قوت این صرافی کارمزد معقولانه آن است. پلتفرم‌های زیادی برای کپی تریدینگ با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما این صرافی هزینه کارمزد بالایی ندارد. البته مقدار کارمزد زمانی به چشم می‌آید که معاملات سنگین و حجم بالا انجام شود؛ به همین دلیل کارمزد کم خود نوعی مزیت است.

برای واریز وجه در این صرافی نیازی به پرداخت کارمزد ندارید. در ارتباط با برداشت وجه، شبکه ای که ارز دیجیتال بر پایه آن است، مقداری کارمزد می‌گیرد که به بینگ بانکس ارتباطی ندارد. علاوه بر کارمزد شبکه، اندک مبلغی بابت کارمزد برداشت در این صرافی از شما کسر می‌گردد.

بینگ ایکس فرصت خوبی برای ایرانیایی است که می‌خواهند در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. از آنجایی که استفاده از صرافی بایننس امکان پذیر نیست، بینگ ایکس این فرصت را در اختیار شما گذاشته است. پیش از هر چیز باید حساب کاربری خود را تشکیل دهید و با انجام مراحل فوق کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس را آغاز کنید. معیارهای که در مقاله بیان کردیم را نیز برای انتخاب تریدر در نظر بگیرید تا حد الامکان از ضرر جلوگیری کرده و بر سود خود بیافزایید.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “کپی تریدینگ در صرافی بینگ ایکس (bing x) + آموزش

  1. حسن جوینده گفت:

    امنه دیگه؟ یهو نپره کله پولمون.

    1. etebareshahr گفت:

      سرمایه گذاری در پلتفرم‌های خارجی همواره موانع زیادی داره همیشه یه درصدی برای خطا در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *