وبلاگ مقالات

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری سال 2023 + بدترین‌ها

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

امروزه با داغ بودن بازار ارزهای دیجیتال بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری و افزایش سرمایه خود در آینده­ای نه چندان دور به ارزهای دیجیتال رو آورده‌اند. ارزهای دیجیتال زیادی برای اینکار وجود دارند اما اطلاع داشتن از برخی از نکات خالی از لطف نیست. چراکه در صورت انتخاب بهترین ارز دیجیتال، امکان چندین برابر شدن دارایی شما وجود دارد. یک ارز دیجیتال خوب یک دارایی با دوام محسوب می‌شود. نواسانات قیمت ارزها، در بازار زیاد بوده و نداشتن اطلاعات منجر به از دست دادن سرمایه مورد نظر است. در ادامه مقاله شرایط لازم پیش از سرمایه گذاری و ارزهای دیجیتال محبوب بیان خواهد شد.

همچنین آگاهی از این که بهترین ارز دیجیتال کدام است می‌تواند به شما کمک کند در فرایند وثیقه گذاری برای دریافت وام ارز دیجیتال نیز با خیالی راحت‌تر نیز عمل کنید.

فاکتورهای مهم برای انتخاب ارزهای دیجیتال

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال

اگر در انتخاب بهترین ارز دیجیتال، در نظر گرفتن فاکتورهای زیر خالی از لطف نیست. چرا که داشتن اطلاعات پیش از سرمایه گذاری، ریسک ضرر را کاهش می­‌دهد. برخی از این موارد عبارتند از: حجم بازار، حجم معاملات روزانه، میزان نوسان ارز دیجیتال، سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت، خرید و فروش به صورت دوره ای یا روزانه و کیف پول ارز دیجیتال.

حجم معاملات روزانه

در این معیار هر چه میزان حجم معاملات روزانه یک ارز دیجیتال بیشتر باشد، حاکی از آن است که قابلیت نقد شوندگی بیشتری دارد. این حجم به نسبت بالا یک رمز ارز، نشان از مناسب بودن آن برای سرمایه گذاری است و می‌تواند به ما کمک تا ببینیم بهترین ارز دیجیتال مناسب ما چیست.

حجم بازار

هر چه حجم بازار یک ارز دیجیتال بیشتر باشد، کاربران بیشتری، آن را انتخاب و به آن ارز اعتماد کرده اند. این خود حاکی از آن است که برای خرید و فروش مناسب هستند. میزان نوسان ارز دیجیتال: هنگام سرمایه گذاری باید میزان نوسان رمز ارز را نیز در نظر گرفت. هر چه حجم معامله افزایش یابد، به طبع نوسان روزانه نیز بیشتر می‌­شود. این مورد برای کسانی حائز اهمیت است که مشتاق به دریافت سود روزانه هستند.

سرمایه گذاری طولانی مدت یا کوتاه مدت

برای سرمایه گذاری با ارزهای دیجیتال باید مدت سرمایه گذاری را نیز در نظر گرفت. برای اینکار باید سود و ضر هر کدام از ارزهای دیجیتال را نیز زیر نظر گرفت. چرا که با انتحاب بهترین ارز دیجیتال، چه در بلند مدت و چه کوتاه مدت سود خوبی خواهیم کرد.

خرید و فروش دوره­ای یا روزانه

در سرمایه گذاری دوره ای، ابتدا مرز بین سود و ضرر باید مشخص شود. با انجام معامله در بازه مشخص شده می­‌توان مقدار سود و ضرر را کنترل کرد. از سوی دیگر برای خرید و فروش روزانه باید به اندزه کافی متبحر و ریسک پذیر باشید. برای انجام معاملات روزانه اطلاع از جزئیات نوسان­‌ها الزامی است. این موضوع یکی از الزامات تشخیض بهترین ارز دیجیتال است.

کیف پول ارز دیجیتال، برای نگه داری از بهترین ارز دیجیتال

شما برای نگهداری ارز دیجیتال به کیف پول امن نیاز دارید؛ چرا که ارزهای دیجیتال در این کیف پول نگهداری می­‌شوند. نکات دیگر برای معامله ارز دیجیتال بهترین زمان خرید ارز دیجیتال زمانی است که در قیمت سطح پایین تثبیت شده اند. خرید در اوج و در حال سقوط نباید انجام شود. درعین حال باید نسبت به حباب­‌ها هشیار بود. تشخیص حباب در مقدار سود و زیان بسیار موثر است. درضمن در صورت کاهش و افزایش ناگهانی قیمت، نباید یکباره خرید کرد. داشتن اطلاعات تکمیلی و سنجیدن شرایط خالی از لطف نیست.

18 ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری

16 ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری 2023

امروزه ارز­های دیجیتال زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارند. انتخاب میان آن­‌ها نیازمند اطلاعات در این زمینه است. بسته به نوع سرمایه گذاری، بلند مدت یا کوتاه مدت، ارز خود را انتخاب کرده و شروع به معامله می­‌کنید. برخی از ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری عبارتند از: بیت کوین، ایپ کوین، اتریوم، آوالانچ، سولانا، کازماس، بایننس کوین، پالیگان، فایل کوین، چین لینک، ریپل، لایت کوین، کاردانو، بیت کوین کش، پولکادات، آوی(آوه) و … در واقع این لیست به شما نشان خواهد داد بهترین ارز دیجیتال کدام‌ها هستند.


1-بیت کوینBTC

یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال بیت کوین است. بیت کوین نوعی ارز دیجیتال P2P یا همتا به همتاست. معاملات بین­ کوین‌­ها بدون­ واسطه انجام می­‌شود. مشخصات فردی برای داشتن حساب بیت کوین الزامی نبوده و معامله­‌های انجام شده با بیت کوین قابل دستکاری نیستند. باید دانست که قیمت بیت کوین روی دیگر ارزها تاثیر داشته و داشتن آن در کیف پول خالی از لطف نیست. یکی از مزایا بیت کوین این است که نقدشوندگی قابل قبولی دارد. با این حال برای سرمایه گذاری باید حد و مرز بین سود و ضرر در هنگام سرمایه گذاری، چک شود. به صورت کلی در حال حاضر بیتکوین جدی ترین گزینه برای انتخاب به عنوان بهترین ارز دیجیتال است.


2-ایپ کوینAPE

این بیت کوین در سال 2022  راه اندازی شده است. یکی از دلایل محبوبیت این ارز قدرت انعطاف پذیری قیمت آن است. این ارز در بالاترین قیمتش به 39 دلار رسید. پیشرفت این ارز چشمگیر بوده و یکی از دلایل آن داشتن ارتباط نزدیک با پروژه­های NFT معروف نظیر BAYC و MAYC است.


3-اتریومETH

پس از بیت کوین، اتریوم دومین ارز محبوب  بوده و بر بستر بلاک چین اتریوم است. اتریوم قراردادهای هوشمند و توکن‌­های غیرقابل تعویض را صادر کرده که به نوعی ابزارهای واقعی را در دنیای بلاک چین ارائه می­‌کنند. اتریوم در بستر بلاکچین بوده و از نوع غیر متمرکز است. یکی از فواید غیرمتمرکز بودن، جلوگیری از هک شدن می­‌باشد. در ضمن احتمال خرابی در این شبکه وجود ندارد. همچنین شما می‌توانید از وام بیکن اتریوم نیز که از زیر شاخه‌های این شبکه است بهره ببرید


4-آوالانچAVAX

این ارز دیجیتال ارز اصلی بلک چین اوالانچ بوده و جز 20 ارز دیجیتال برتر است. گفته می­‌شود این ارز دیجیتال سریع‌ترین پلتفرم را برای قرارداد هوشمند دارد. از دیگر ویژگی­‌های آن سرعت بالا برای انجام تراکنش است؛ به گونه ای که در هر ثانیه 4500 تراکنش انجام می‌­شود. درضمن به دلیل داشتن قراداد­های هوشمند کارمزد کمتری دارد. کارمزدها در این شبکه، ارزی بوده و سرعت سوختن آن بسیار زیاد است. نتیجه این کار، کمیاب شدن و افزایش قیمت ارز است. ارز آوالانچ از ابزار­های اتریوم بهره می‌­برد. مهم­ترین مشخصه آن داشتن امنیت بالا است.


5-سولاناSOL

ارز سولانا پایه اصلی در فضای DeFi به حساب می­‌آید. این فضا نوعی بلاک چین است و شامل کاربران و توسعه دهندگان است. از مزیت‌­های این ارز داشتن کارمزد پایین و کدنویسی آسان است. همین عوامل نیز سولانا را در دسته‌ی بهترین ارز دیجیتال قرار می‌دهد.


6-کازماسATOM

این ارز دیجیتال در بستر بلاکچین کازماس هاب بوده و جز 25 ارز دیجیتال می­‌باشد. سابقه معامله این ارز به 2017 برگشته و هدف بلاکچین کازماس هاب، ارتباط یکپارچه بین دیگر شبکه ها است.


7-کوین بایننس BNB

این ارز از لحاظ ارزش بازار، سومین ارز دیجیتال است و ارزشی معادل 48 میلیارد دلار دارد. صرافی بایننس و Coinbase Global، رقیب‌­های سرسختی برای یکدیگر هستند. این کوین مقداری از کارمزد تراکنش‌­ها را دریافت کرده و می‌­سوزاند. در پی اینکار عرضه کاهش یافته و کمیاب می­‌شود. از مزیت­‌های این ارز می­‌توان به کاهش هزینه زنجیره بایننس و استفاده از برخی پروتکل­‌ها برای افزایش مقیاس پذیری استفاده کرد.


8-پالیگان MATIC

اسم اولیه این ارز متیک نتورک Matic network بوده است. هدف از ایجاد این ارز اتصال و تعامل امن بین شبکه‌های بلاک چین است. در واقع هدف دیگر این ارز رفع مشکلات اتریوم است که عبارتند از: عدم مقیاس پذیری، توان عملیاتی محدود، کارمزد بالا، سرعت پایین. به همین دلیل لایه دومی برای رفع مشکل ایجاد شد و قراردادها و تراکنش‌­ها در این لایه انجام می­‌گردد. این عملیات به نوعی تاییدیه برون زنجیره ای را با امنیت و سرعت بیشتری انجام می­‌دهد.


9-فایل کوینFIL

این ارز جز ارزهای قدیمی بوده و سابقه اش به سال 2017 برمی­‌گردد. گفته می­‌شود که این ارز دیجیتال پتانسیل لازم را برای پیشرفت دارد؛ اما بسیاری از کاربران همچنان ترجیح می­‌دهند تا به ثبات رسیدن آن صبر کنند. این ارز نوعی شبکه غیر متمرکز بوده و غایت آن ذخیره اطلاعات است.


10-چین لینک

چین لینک یک شبکه غبر متمرکز بوده و از گره‌­های زیادی تشکیل شده است. هدف این شبکه فراهم کردن اطلاعات لازم از داخل و خارج بلاکچین می‌­باشد. برای خدمات شبکه نیز از توکن لینک استفاده می­‌شود. هدف نهایی این ارز، پشتیبانی از تمام شبکه­‌های قرارداد هوشمند بوده که در بستر بلاکچین قرار دارند.


11-ریپل XRP

در واقع ریپل شرکتی است که فعالیت آن در زمینه امور بانکی است. این شرکت در آمریکا بوده و هدف آن انتقال بین المللی پول با سرعت بیشتر و هزینه کمتر است. سازو کار این ارز کمی با ارزهای دیگر متفاوت می‌­باشد. ریپل محصولاتی را برای موسسه‌ها و بانک‌­ها تولید می‌­کند. زمانی که شما ارز دیجیتال XRP را می­‌خرید، روی خود ارز سرمایه گذاری نمی­‌کنید، بلکه روی محصولات این شرکت­‌ها سرمایه گذاری کرده اید.


12-لایت کوین LTC

لایت کوین یک ارز رمزنگاری شده است. این ارز سرعت بالایی درپردازش تراکنش و تشکیل بلاک داشته و در ضمن کارمزد کمی نیز دارد. هدف از ایجاد این ارز دیجیتال، پرداخت ایمن و کم هزینه است. با لایت کوین در هر ثانیه 54 تراکنش پردازش شده و در هر 2.5 دقیقه یک بلاک تشکیل می­‌شود. ارزش این ارز ثابت نبوده و با توجه به نوسانات بازار متفاوت است.


13-کاردانو ADA

این ارز دیجیتال در سال 2015 راه اندازی شده و نسل سوم ارزهای دیجیتال به حساب می‌­آید. این ارز از منسجم ترین و بهترین ارزها بوده و طراحی و کدنویسی منحصر به فرد خود را دارد. هدف از ایجاد این ارز دیجیتال انجام تراکنش­‌ها با سرعت بیشتر است. در ضمن در صدد کاهش هزینه‌ها نیز می‌­باشد. کاردانو شاید بهترین ارز دیجیتال نباشد اما قطعا جزو بهترین‌هاست.


14-بیت کوین کش BCH

بیت کوین کش یا پول نقد الکترونیکی همتا به همتا، انشعابی از بیت کوین به حساب می‌­آید. با بالا رفتن مقدار کارمزد و کم شدن سرعت تراکنش‌­ها، بیت کوین کش به وجود آمد. هدف از تولید این بیت کوین افزایش سرعت تراکنش­‌ها و استفاده از آن­‌ها به عنوان پول است.


15-پولکادات DOT

یکی از شبکه‌­های بلاک چین پولکادات بوده و نسل جدید شبکه به حساب می­‌آید. وظیفه این شبکه متحد کردن شبکه­‌های خصوصی و عمومی به یکدیگر است. هدف آن نیز انتقال ارزهای دیجیتال با امنیت هر چه بیشتر است. یکی از مزایای پولکادات متحد کردن شبکه‌ها بوده که در پی آن نقاط ضعف هر شبکه پوشش داده می‌­شود. پس از متحد شدن این شبکه­‌ها به هم، به صورت موازی در کنار هم کار می­‌کنند.


16-ارز دیجیتال Aave

شبکه و ارز دیجیتال آوی(آوه) یکی از معروف ترین پلتفرم­‌ها به حساب می‌­آید، درضمن تعداد زیادی از برنامه­‌های معروف بلاک چین با آن همکاری می­‌کنند. هدف از ایجاد این شبکه و ارز آن انجام امور بانکی در بستر اینترنت است.


 مشخصه های ارز دیجیتال

مشخصه‌های ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال زیادی در بازار وجود داشته و قیمت­‌های آن­ها نیز با توجه به نوسانات بازار متفاوت است. برای چک کردن قیمت و اطلاع از حباب قیمت‌­ها بهتر است همواره قیمت را زیر نظر بگیرید. البته باید توجه داشت که قصد انجام چه نوع معامله ای را دارید؛ معاملات می‌­توانند روزانه و دوره ای باشند. برخی از مشخصه­‌های ارز دیجیتال نسبتا ثابت بوده و با استناد به آن­ها می­‌توان اندک اطلاعاتی از آن­‌ها بدست آورد. با نگاهی به جدول زیر اطلاعات جامعی را بدست می­‌آورید.

نوع رمز ارز رتبه در بازار تاریخ عرضه میزان ریسک
بیت کوین 1 2009 کم
ایپ کوین 46 2022 خیلی بالا
اتریوم 2 2015 کم
آوالانچ 21 2020 خیلی بالا
سولانا 14 2017 بالا
کازماس 22 2014 خیلی بالا
بایننس کوین 5 2018 کم
پالیگان 15 2020 متوسط
فایل کوین 30 2017 متوسط
چین لینک 25 2017 متوسط
ریپل 7 2013 کم
لایت کوین 13 2011 کم
کاردانو 9 2015 بالا
بیت کوین کش 29 2017 بالا
پولکادات 11 2017 متوسط
آوه (آوی) 51 2017 متوسط

خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیازمند دانش قبلی است. برای معامله ارزهای دیجیتال، در نظر گرفتن برخی نکات خالی از لطف نیست. برخی از این فاکتورها عبارتند از: حجم بازار، حجم معامله، نوسان ارز و…. ارزهای دیجیتال متعددی برای معامله وجود دارند و گاه شبکه­‌های آن­‌ها نیز متفاوت است. ارزش هر ارز در بازار، در بازه­‌های زمانی مختلف متغیر است. با استفاده از همین عوامل می‌توانید بهترین ارز دیجیتال را پیدا کنید.

5 ارز دیجیتال که از نظر کارشناسان ممکن است در سال 2023 سقوط کنند.

سال 2021 یکی از بهترین سال‌ها برای بازار ارزهای دیجیتال بود. از آنجایی که افراد بیشتری به منابع درآمدی جایگزین تمایل دارند، بازار ارزهای رمزنگاری شده مانند گذشته شاهد افزایش تقاضا بوده است. هنگامی که موضوع ارزهای دیجیتال موردبحث قرار می‌گیرد، به نظر می‌رسد موضوع اصلی حول محور موفقیت این ارزهای جایگزین باشد.

ما اغلب در مورد بهترین ارز دیجیتال، و اینکه چگونه آینده‌‌ی بازار‌های مالی در اختیار ارز دیجیتال قرار خواهد گرفت شنیده‌ایم. دنیای ارز دیجیتال قطعاً درخشان و آینده‌دار است، اما شرکت‌های زیادی نیز در این بازار وجود دارد که به‌سختی از نوسانات بازار جان سالم به در بردند. در کل ارزهای دیجیتالی زیادی از بازار ریزشی 2022 ضرر دیدند، اما این مقاله به 5 ارز دیجیتال برتری که از دید کارشناسان ممکن است در سال 2023 سقوط کنند خواهد پرداخت. از این که در این مقاله کنار ما هستید ممنونیم.

1-GetGems

این ارز دیجیتال در سال 2014 راه‌اندازی شد و وعده داد که قلمرو رسانه‌های اجتماعی را تقویت کند. این پروژه در ادامه مبلغ 111000 دلار از حامیان برای رشد خود جمع‌آوری کرد. با این حال به نظر می‌رسد که آنها چشم‌اندازهای خود را بیش از حد برآورد کرده‌اند. با وجود اینکه هنوز به عنوان پلتفرمی که به کاربران خود برای مشاهده تبلیغات آنلاین پاداش می‌دهد، فعال است، اما بیشتر اهداف اولیه آن حذف شده است. این یکی از ارزهای دیجیتال است که ممکن است در سال 2023 سقوط کند.

2-TerraUSD

نوسانات در بازار کریپتو چیز جدیدی نیست، اما سقوط استیبل‌کوین الگوریتمی TerraUSD (UST) یک موج شوک به کل بازار وارد کرد. قیمت TerraUSD بسیار پایین‌تر از نرخ هدف‌گذاری شده 1 دلار آمریکا سقوط کرد. لونا، ارز بومی بلاک‌چین Terra نیز در 24 ساعت نزدیک به 97 درصد کاهش یافت. این ارز یکی از 10 ارز دیجیتال برتر است که تقریباً همه چیز را بدون هیچ نشانه‌ای از بهبودی از دست داده است.

3-SpaceBIT

این ارز دیجیتال یکی از آنهایی است که در سال 2014 بیشترین تبلیغات را انجام داد. تیم سازنده این ارز دیجیتال برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای دسترسی به ارزهای الکترونیکی در تمام گوشه‌وکنار جهان داشت. آنها حتی پیش رفتند و نانوماهواره‌هایی را راه‌اندازی کردند که قرار بود به عنوان زیرساخت حمایتی برای ارزهای دیجیتال بزرگ آنها عمل کنند. با این حال اسپیس بیت یکی از بدترین ارزهای رمزنگاری شده در بازار امروز است.

4-elrond

الروند یک پروتکل بلاک‌چین است که به دنبال ارائه سرعت تراکنش بسیار سریع با استفاده از اشتراک‌گذاری است. این پروژه خود را به عنوان یک اکوسیستم فناوری برای اینترنت جدید توصیف می‌کند که شامل فین‌تک، امور مالی غیرمتمرکز و اینترنت اشیا است. بلاک‌چین دارای یک توکن بومی به نام eGold یا EGLD است که برای پرداخت هزینه‌های شبکه، شرط‌بندی و اعتبارسنجی‌های پاداش استفاده می‌شود. اما در حال حاضر این شبکه خیلی وضع خوبی ندارد.

5-Near protocol

نیر پروتوکول یک آلت‌کوین معروف است که از BTC به عنوان یک بلاک‌چین لایه – یک که به عنوان یک پلتفرم محاسبات ابری طراحی شده است، پیروی می‌کند. این رمز ارز روزی قرار بود عنوان بهترین ارز دیجیتال را یدک بکشد. همچنین به حذف محدودیت‌هایی که سرعت تراکنش کم، توان عملیاتی کم و همچنین قابلیت همکاری ضعیف ایجاد می‌کنند، کمک می‌کند. این آلت‌کوین به دلیل ارائه یک محیط ایده‌آل برای برنامه‌های غیرمتمرکز و ایجاد یک پلت فرم کاربرپسند برای سرمایه‌گذاران رمزنگاری شناخته شده است. با این حال نیر پروتوکول هم یکی از ارزهای دیجیتال است که ممکن است در سال 2023 سقوط را تجربه کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *